Potrebni podaci za izdavanje predracuna.
Ovde cemo Vam objasniti pravila koja postujemo po zahtevu za izdavanje predracuna
U sezoni, i van nje, samo sto je u sezoni ucestalije u velikom broju, saljete nam zahteve za predracune koji nisu kompletni ili u nekim slucajevima cak nisu ni tacni. Mnogi ne znaju sta su osnovni obavezni podaci:
Za pravna lica:
1. Naziv firme
2. Adresa
3. PIB
4. Maticni broj
5. Mail adresa
6. Kontakt broj i ime osobe zaduzene za saradnju sa nama
Za fizicka lica
1. Ime i prezime
2. Adresa
3. Broj telefona
4. Mail adresa
Za sve klijente zajednicko je da prijam podataka za izdavanje predracuna ide iskljucivo na nasu mail adresu [email protected]
U suprotnom zahtev necemo uvaziti. Zasto? Najprostije objasnjeno ne mozemo da pohvatamo sta je i gde ko poslao. Zahtevi nam stizu i kroz SMS poruke, Viber, Whatsapp…… Jednostavno ne moze se ispratiti sve. Zato cemo objediniti sve zahteve jedino i iskljucivo ako su poslate na mejl.
Konkretno sta je dovelo do ovog posta:
Kao sto znate, poslujemo jako dugo, stroga pravila kojih se pridrzavamo ne ostavljaju mesta za greske. Medjutim greska se potkrala. A kako? Zato sto smo prihvatili podatke firme na viber. Verujuci klijentu da nema ko da nam posalje zbog godisnjih odmora a on kao direktor ne salje mejl. U redu, prihvatili smo, sezona je guzva, zelimo da ispostujemo klijenta. Posao je zavrsen i klima uredjaji namontirani, racun uredno placen, saradnja protekla u najboljem redu. Medutim godisnji odmori gotovi, u firmi posao se nastavlja, racunovodstvo proverava sve i ustanove da je jedna cifra u pibu pogresna. Greska je i nasa sto smo olako prihvatili podatke a greska je velika onoga ko je slao podatke. Posle vise od mesec dana od zavrsenog posla ustanovljena je greska, sledi storniranje racuna, izdrada novog, popunjavanje protokola za storno itd. veliki posao koji zahteva veliku koncentraciju u prevelikoj guzvi i sezoni. Zaista nepotrebno. Prema tome zakljucak je da od sada a i u buduce uvek i iskljucivo prihvatamo podatke na mejl u formi izvoda iz APR-a i kontakt formi firme, gde su sanse za pogresne podatke veoma male, da bi svi bili sigurni da ce izradjena faktura biti vazeca i bez gresaka. A u danasnje vreme SEF-a, CRF-a i svakojakih novina na koje se niko od nas jos nije navikao validna faktura je najbitnija stavka u poslovanju.
Molimo da svi klijenti uvaze nasa pravila poslovanja.
Najlepse hvala na razumevanju