Reklamacije klima u garantnom ruku su veoma retke i u vecini slucajeva neosnovane zbog nestrucnog rukovanja ili ne odrzavanja klima uredjaja.
Klima uredjaj kao i sva ostala tehnicka roba moze da bude neispravan ili da ima neku gesku ali to su veoma retki slucajevi.
Kada uradimo montazu klime, kao ovlascen servis striktno se pridrzavamo preporuke proizvodjaca za montazu klime. Stim u vezi reklamacije u nasem servisu na montazu klime ne postoje, nije ih bilo i nastojacemo da ih ne bude u buducnosti. Takodje kada kod nas kupujete klimu u nasem asortimanu klima uredjaja a i proizvodjaca smo ostavili proizvode koji su se pokazali i dokazali u radu na terenu. Pa smo tako godinama rada sveli prodaju klima na nekoliko najvecih i kvalitetnih proizvodjaca, za cije klime mozemo da garantujemo da ce dobro raditi i da cete biti zadovoljni ulozenim poverenjem koje ste nam dali.
Zasto na pocetku kazemo neosnovane?
– Neosnovane zato sto kada ste radili montazu pozvali ste komsiju ili rodjaka koji je to radio negde, pa sad nesto klima ne radi. Zao nam je ali vas garantni list nije overen i klima nije u garantnom roku. Ovo je primer velikog broja poziva za reklamaciju a pronasli su nas ovlascen servis.
-Neosnovane zato sto kada ste porucili klimu i montazu neko je od ukucana, kolega, prijatelja je bio sa majstorima i dogovorilo detalje oko polozaja jedinica itd. Desava se i da se promeni vlasnik stana, poslovnog prostora i pozivaju nas na reklamaciju ne svidja im se polozaj unutrasnje/spoljasnje jedinice, ili mi hocemo da renoviramo prostor. Zao nam je ali to nije reklamacija u garantnom roku, jer nasi majstori nisu sami bez ikakvog objasnjenja i dogovora sa licem koje ih je sacekalo na adresi namontirali klimu gde su oni hteli. Neko je morao da odobri mesto montaze da bi nasi majstori uopste poceli rad. Kroz godine rada bilo je i ovakvih poziva ne mnogo ali desavali su se.
-Neosnovane zato sto klima pokazuje gresku koju god. ( jednom u par godina je ovo zaista istinita reklamacija ). Vec pri pozivu na reklamaciju svima postavimo isto pitanje: Da li ste cistili filtere? Ustaljena navika svih nas koji se bavimo montazom klime ili uopste klima uredjajima je da konstantno ponavljamo da korisnik, u zavisnosti od inteziteta koriscenja klime treba da pere filtere bar jednom u mesec dana. E sada zaista imamo finih ljudi koji se sete da im je neko od nas to rekao a oni nisu odradili skoro ili nikada, a imamo i onih koji su toliko sigurni da smo im “uvalil krs“ da ne zele ni da pogledaju filtere svog klima uredjaja. Kod ovih prvih finih ljudi ponovo ispricamo ceo postupak pranja filtera i usmeno dogovorimo vreme kada ce nas pozvati da se odradi godisnji servis za produzetak garancije ako ima potrebe tu smo i ranije od toga. A kod ovih drugih ne tako finih klijenata pojasnimo da smo gotovo 99% sigurni da su im filteri zaprljani jer godine iskustva i poslovanja su iza nas i na hiljade zadovoljnih klijenata i uredjaja koji dobro rade, ali svakako zakazemo najbrzi moguci izlazak ekipe na teren. Pri zakazivanju svakako naglasimo ono sto je istina i mimo nje ne idemo, ako je klima u problemu reklamaciju moramo otkloniti sto brze, ako je klima zaprljana ocisticemo je i naplatiti servis/ciscenje klima uredjaja.
-Neosnovane zato sto ste radili fasadu pa je tamo neko pustio da iscuri gas.
-Neosnovane zato sto duzi period niste zamenili baterije u daljinskom.
-Neosnovane zato sto ste radili spusteni plafon pa zatvorili protok vazduha itd itd….
Nestrucno rukovanje
-Klima nece da greje bude poziva poprilicno. Nesto popravimo telefonom kao sto je: Zaboravili smo da promenimo mod na grejanje, temperaturu, ostao je podesen daljinski na automatskom radu, nismo pravilno postavili baterije u daljinski, na klimi pise DF.
-U nestrucno rukovanje mozemo ubrojati i koriscenje uredjaja koji je mali po kapacitetu za prostor u kome je, koriscenje uredjaja na grejanju u minusu za koji nije dat, koriscenje klima uredjaja na hladjenju u prostoriji gde je non stop otvoren prozor, i da ne izostavimo ono najcesce u nestrucno rukovanje klima uredjajem se smatra njeno ne odrzavanje ne ciscenje. Klima uredja bez obzira koliko se koristi bar jednom godisnje zahteva ciscenje i dezinfekciju ili kako mi zovemo redovan godisnji servis.